Ból przodostopia

Piekący ból zlokalizowany najczęściej w okolicy II, III lub IV głowy kości śródstopia nazywamy metatarsalgią. Jeżeli towarzyszy mu uczucie drętwienia i obrzęk okolicy palców to może być spowodowany uciskiem nerwu międzykostnego i zdiagnozowany jako nerwiak Mortona.

W wyniku nadmiernej koślawości pięty kości śródstopia poruszają się w kierunku zgięcia podeszwowego i rotują czego skutkiem jest powstanie sił ścinających w strukturach przodostopia.

Fizjoterapia zmniejsza dolegliwości bólowe związane z przeciążeniem tkanek miękkich podeszwy a także zapewnia ich szybszą regenerację poprzez ćwiczenia kontroli prawidłowego ustawienia stopy.

Wkładki ortopedyczne ICB Medical zapewniają właściwe ustawienie kości piętowej i przodostopia względem siebie. Mogą również zostać uzupełnione o peloty metatarsalne w celu równomiernego rozłożenia ciśnienia w obszarze przodostopia.