Skolioza

Jest trójpłaszczyznowym skrzywieniem kręgosłupa. Towarzyszy jej zaburzenie ustawienia miednicy i klatki piersiowej. Objawia się widoczną asymetrią ciała oraz zmienionym wzorcem chodu. Jej obecność wpływa również na funkcję narządów wewnętrznych w szczególności klatki piersiowej.

Skolioza może powstać wtórnie do skrócenia jednej kończyny dolnej. Powoduje to występowanie nieprawidłowego ustawienia miednicy i zaburzenie osi całego kręgosłupa.

Leczenie skolioz jest procesem kompleksowym prowadzonym wspólnie przez lekarza i fizjoterapeutę. Powinno zawierać zestaw indywidualnie dobranych ćwiczeń, edukację dotyczącą codziennych czynności a w razie potrzeby wykonany indywidualnie gorset ortopedyczny.

Wkładki ortopedyczne ICB Medical pozwalają na wyrównanie różnicy długości kończyn dolnych za pomocą klina lub pianki o odpowiedniej wysokości. Zapewniają również właściwe ustawienie kości piętowej ograniczając nieprawidłowe ustawienie wyżej położonych części ciała.