Skręcenie stawu skokowego

Związane jest z naciągnięciem, naderwaniem lub zerwaniem więzadeł stawu skokowego na skutek urazu podczas chodzenia lub biegania.

Często jest wynikiem nadmiernej supinacji, czyli ruchu w którym stopa zostaje obciążona na zewnętrznej krawędzi.

Dochodzi wtedy do uszkodzenia więzadeł strony bocznej stawu skokowego: skokowo-strzałkowego przedniego i tylnego (ATFL i PTFL) oraz piętowo-strzałkowego (CFL).

Zadaniem fizjoterapii w fazie ostrej i podostrej jest zmniejszenie bólu i obrzęku oraz przyspieszenie regeneracji uszkodzonych struktur. Następnie wprowadzane są ćwiczenia odtwarzające prawidłowy wzorzec chodu. Ostatnim elementem jest trening stabilizacyjny chroniących staw skokowy przed ponownym urazem.

Wkładki ortopedyczne ICB Medical ograniczają ruch nadmiernej supinacji kości piętowej oraz przodostopia zmniejszając ryzyko ponownego urazu stawu skokowego.