Rehabilitacja narządu ruchu

Specjalizujemy się w rehabilitacji narządu ruchu ze szczególnym uwzględnieniem stopy i stawu skokowego.

Dla zmniejszenia bólu i odtworzenia prawidłowej ruchomości stosujemy techniki terapii manualnej. Następnie poprawiamy funkcję układu mięśniowego przy pomocy indywidualnie dobranych ćwiczeń z zakresu treningu medycznego.

Terapia manualna stawów

Jest koncepcją diagnozowania schorzeń narządu ruchu przy użyciu specyficznych testów oraz ich leczenia za pomocą technik manualnych. Terapeuta manualny wykorzystuje swoje ręce jako narzędzie poprawiające ruchomości danego obszaru ciała oraz redukujące ból.

Terapia tkanek miękkich

Opiera się na modelu ciągłości tkanki łącznej i wzajemnym oddziaływaniu oddalonych od siebie części ciała połączonych układem powięziowym. Przywrócenie właściwej elastyczności napiętej tkanki w różnych obszarach przynosi poprawę funkcjonowania całego ciała.

Manipulacja powięzi Stecco

Manipulacje Powięzi (FM) stworzone przez włoskiego fizjoterapeutę Luigiego Stecco to metoda pozwalająca odnaleźć strefy powięzi połączone z zaburzeniami ruchomości danego obszaru ciała. Dzięki zastosowaniu skutecznej manipulacji następuje przywrócenie ruchomości i zmniejszenie bólu.

Trening medyczny

System ćwiczeń leczniczych umożliwiający powrót do aktywności po przebytej kontuzji dopasowany do wieku i stanu zdrowia osoby ćwiczącej. Zawiera techniki mobilizacyjne dla obszarów ciała o zmniejszonej ruchomości oraz stabilizacyjne dla tych, które są nadmiernie ruchome. Wykorzystuje również ćwiczenia kontroli motorycznej i specyficzny trening siłowy.

Przebieg wizyty

Wywiad fizjoterapeutyczny

Wywiad

Wizytę rozpoczynamy od wywiadu dotyczącego aktualnych dolegliwości i zapoznajemy się z dokumentacją medyczną obejmującą kartę choroby, wypis ze szpitala, wyniki badań obrazowych i laboratoryjnych.

Badanie manualne

Następnie przeprowadzamy badanie manualne narządu ruchu w celu określenia który obszar ciała funkcjonuje nieprawidłowo. Proces diagnostyczny uzupełniamy oceną postawy ciała i chodu przy użyciu platformy podometrycznej.

Plan fizjoterapii

Później wspólnie z pacjentem planujemy przebieg fizjoterapii uwzględniając czas jej trwania, częstotliwość spotkań oraz cele, które chcemy osiągnąć.